De eerstvolgende evenementen zijn:

• Oogstmaand Snelwandel Wedstrijd
    15/08/2021

Oogstmaand Snelwandel Wedstrijd

Op de derde zondag van augustus organiseert de RWV een virtuele snelwandelwedstrijd die ook toegankelijk is voor en prestatiewandelaar.

• NK 20 km snelwandelen/ Recordwedstrijd
    28/08/2021

NK 20 km snelwandelen/ Recordwedstrijd

De RWV organiseert samen met AV DAK Drunen onder auspiciën van de Atletiekunie het Nederlands Kampioenschap snelwandelen 20 km mannen.

• 54e Nijmegen-Rotterdam 160 km
    18/09/2021 - 19/09/2021

54e Nijmegen-Rotterdam 160 km

In 2021 organiseert de RWV voor de 54e keer de Nijmegen-Rotterdammars. Deze mars over 160 km in 29 uur is de langste jaarlijks terugkerende wandeltocht in Nederland.

Het laatste nieuws

Baanwedstrijd Drunen

Eindelijk kon het weer! Vanaf 26 juni mochten er weer sportwedstrijden georganiseerd worden. De RWV en DAK organiseerden op deze dag samen een baanwedstrijd in Drunen.

Kennedymars 2021 succesvol

We kunnen terugkijken op een mooie virtuele Kennedymars, die een periode van 10 dagen besloeg (van 27 met tot en met 6 juni).  Het was voor de RWV de eerste en waarschijnlijk de laatste virtuele editie. In totaal hadden we 117 deelnemers. Voor de “enige echte RWV Kennedymars” schreven zich 80 personen in, waarvan 26 vrouwen en 54 mannen.

Nog één keer virtueel

Half mei 2021; De corona-cijfers worden langzaam beter. De vaccinaties lijken te werken en het aantal besmettingen per dag daalt bijna dagelijks. Er wordt gesproken over verruimen van de mogelijkheden.

Welkom bij de Rotterdamse Wandelsportvereniging

U bent geïnteresseerd in wandelen of u bent op zoek naar een gezellige vereniging waar u lid kunt worden. Met ruim 500 leden kan de in 1928 opgerichte RWV veel voor u betekenen. Hoewel de leden op individuele basis naar wandeltochten gaan, blijkt in de praktijk dat men elkaar tijdens de tochten altijd opzoekt en gezamenlijk de tocht lopen.

U vindt op deze pagina ook een kopje snelwandelen. De RWV kent een flinke groep wandelaars die het wandelen op atletiekniveau bedrijven. De vereniging organiseert ook wedstrijden en levert vaak de Nederlands kampioenen.

Schrijf je in voor de wandelvereniging!

En wandel met plezier met ons mee!