Eerste helft Winterserie '18-'19

03-12-2018

De eerste helft van de RWV Winterserie 2018-2019 zit erop. Er was steeds goede belangstelling van wandelaars en snelwandelaars. Het enthousiasme over de routes en routebeschrijving is leuk om te zien. Niet voor niets komen de meeste wandelaars regelmatig terug.

De deelnemersaantallen waren op 4 & 18 november en 2 december respectivelijk 348, 312 en 218 wandelaars en 32, 32 en 37 snelwandelaars. Bijna 1000 sporters... Dat is toch een groot compliment. En dat moeten we eigenlijk vooral geven aan Ludo en Maartje Eijgenraam. Tijdens de Winterserie valt het eigenlijk nauwelijks op dat ze samen twee maal de route van de 5km doen en deze dan markeren. Het meeste werk hebben ze dan al maanden en weken eerder gedaan. Iedere route (er is natuurlijk behoorlijk wat materiaal van eerdere jaren) wordt gecontroleerd, verbeterd en gecorrigeerd. De puntjes worden in de routebeschrijving op de i gezet. Als alles klopt, en alles is zeker, dan gaat de route via onze secretaris naar de pijlers en de drukker. Alleen dankzij dit werk achter de schermen kan de RWV deze mooie routes aanbieden.

Zonder iemand tekort te doen: Maartje en Ludo bedankt!