Kennedymars D-R-D 2019

28-04-2019

De twintigste Kennedymars van de RWV startte vrijdagavond 26 april om 23:00 uur. De weersverwachtingen waren slecht. Er was voor de zaterdag veel regen voorspeld. De 154 gestartte deelnemers kregen echter goed weer gedurende de nacht, een natte ochtend en daarna wisselvallig weer. Felle buien en soms een lekker zonnetje en veel wind. Helaas waren er negen uitvallers. Naast fysieke problemen was ook 'solidariteit' een reden om te stoppen. "Als jij moet stoppen, dan stop ik ook. Dat was de afspraak." zeiden twee familieleden van een dame met knieklachten.

Over de deelnemers kunnen we vertellen dat er 148 mensen via internet inschreven vooraf. Vooraf moesten zich helaas 4 mensen afmelden. Van de 144 overgebleven aanmeldingen startte er 16 uiteindelijk niet. Aan de start schreven nog 26 wandelaars in. Er startte zodoende startte 42 vrouwen en 112 mannen (bij de uitvallers was de verdeling V=2, M=7). Honderd van de 154 gestartte wandelaars wilde graag de medaille hebben en schreven daarom 'met-herrinering' in. Er zijn vier wandelaars die alle twintig edities van deze Kennedymars meededen: Aaf Peters-de Rijk, Aart van Dijk, Adrie Zoon en Ludo van de Wyngaert. Ook in het verzorgingsteam zijn mensen die er alle keren bij waren: Astrid Bijl, Julia van der Vlist en Gijs den Ouden. Een 10x Kennedymars pen was er verzorgster Tamara Sanchez en de wandelaars Harrie van Wees, Corine Riezebos en Marleen Ramakers. Voor Marleen was er echter nog meer te vieren.... Ze is jarig op 27 april en finishte op haar verjaardag in Dordrecht voor haar tweehonderdste Kennedymars!!

Klik <HIER> voor foto's van de Kennedymars RWV 2019.