Capelse Tweedaagse 2019

30-12-2019

De laatste wandeling van 2019 voor veel wandelaars en ook voor de organiserende Rotterdamse Wandelsport Verenigingwas een mooie belevenis. Mooi weer (droog maar wel koud), Rustig weekend tussen kerst en de jaarwisseling, mooie omgeving en heel veel gezellige en positieve mensen. Wat dat laatste betreft: er waren 786+523=1309 wandelaars over twee dagen.

We hadden ons voorbereid op een relatief drukke wandeling op 28 en 29 december. We weten dat een weekend tussen kerst en de jaarwisseling altijd wat extra wandelaars op de been brengt. Maar 800 man hadden we niet niet echt verwacht. Natuurlijk werd er vlot gehandeld en werden er routebeschrijvingen extra gemaakt en 'nabezorgt' op de 1e verzorgingspost. Daar hadden de verzorgers het wel heel druk met koffie zetten. Op dat moment was het ook nog in het startbureau bij KCC in Capelle aan den IJssel een drukte van belang. Men bleef maar komen. Leuk! Er moest extra materiaal naar de verzorging op de 35 km omdat die erg druk bezet bleek te zijn. En op de soeppost werd er ijverig doorgekookt. Het leek allemaal te lukken. Vele handen maken in dit geval de klus goed te doen. Toen het op zondagmorgen wat rustiger leek in de vroege uren, was nog niet te merken dat het ook die dag gezellig druk zou worden. Ruim 500 wandelaars is voor de RWV een prima aantal voor deze zondag. Pijlers hadden het druk met omleidingen door een paar slecht begaanbare paden. Ondanks valpartijen is niemand gewond geraakt gelukkig. Samenvattend.... Een prachtig afsluiten weekend van 2019.

Voor de statestiek... de aantallen in details....

Totaal aantal deelnemers dag 1
Met (RWV) 1 2 4 7 3 17