Rhoonse Griendentocht 2020

26-01-2020

In het weekend van 25 en 26 januari 2020 vond vanuit de tijdelijke kantine van Sporthal Rhoon de start plaats van de 13e Rhoonse Griendentocht. Op zaterdag waren er 710 wandelaars. Op zondag 596. Totaal wandelde er dus 1306 mensen op de afstanden van 5 tot 40 kilometer door de omgeving van Rhoon, Poortugaal, Hoogvliet en Barendrecht. Natuurlijk lag daarbij de nadruk op het mooie Griendengebied langs de Oude Maas.

In de aanloop van het weekend waarin de RWV jaarlijks de Rhoonse Griendentocht houdt waren er zorgen. De kantine van de sporthal, waar de start plaatsvindt was verdwenen en vervangen door een veel kleinere tijdelijke huisvesting. Ook waren er veel parkeerplekken verdwenen vanwege de bouwwerkzaamheden. De RWV zette een tent naast de tijdelijke kantine en maakte afspraken met buurtpreventieteam Albrandswaard over assistentie bij het regelen van het verkeer naar de beschikbare parkeerplaatsen. Zoedoende waren er geen problemen om bij de start de grote aantallen deelnemers te ontvangen.

De vrijwilligers om de route te markeren en de mensen van de verzorgingspost gingen extra vroeg op pad. Daarom konden ook de wandelaars vlot op pad, zodra ze waren ingeschreven.

Voor geintresseerden plaatsen we hieronder de onderverdeling van de deelnemersaantallen in drie tabellen.

Samengevat: Een mooi weekend, met veel wandelaars bij de RWV in Rhoon die genoten van mooie omgeving en natuur, verzorging op 'soeppost' en droog weer (zaterdag: bewolkt, ca.6C, zondag: af en toe zon, 8C).

Vrijwilligers: BEDANKT!!

Deelnemersaantallen: