Het was voor Nederland, voor de RWV en voor velen van ons een bijzonder weekend. Op dinsdag 13 oktober werden er extra coronamaatregelen afgekondigd die ervoor zorgden dat het NK snelwandelen voor Masters op 18 oktober in Naaldwijk niet door kon gaan. De teleurstelling was voelbaar. Deze wedstrijd zou ook meetellen voor de Thuiswedstrijd-serie 2020. Op 17 oktober of 18 oktober kon men dus meedoen aan die virtuele wedstrijd. En dat bleef, ook toen het NK niet door kon gaan.

Ongeveer de helft van de 40 deelnemers leverde foto’s, filmpjes en tijden in op zaterdag. De overige deelnemers (snel)wandelde op zondag. Niet bij elkaar, maar wel met elkaar. Ergens in de eigen omgeving, Vaak alleen of met familie. De uitslag van deze zesde wedstrijd werd ook weer omgerekend zodat er steeds ook staat wat men zou hebben gelopen als man van 27 jaar op de 5 kilometer. Er werd een totaalstand opgemaakt na zes wedstrijden. Deze drie uitslagen vindt u natuurlijk op de RWV website. Op Facebook vindt u de berichtjes, foto’s en filmpjes.
Dit was voor 2020 de laatste Thuiswedstrijd. Omdat het niet te verwachten is dat in het winterseizoen veel gezamenlijke wedstrijden mogelijk zijn, zullen we naar verwachting ook in de winter een serie snelwandelwedstrijden houden, bijvoorbeeld als alternatief voor de RWV Winterserie in Rotterdam. Houdt u de berichten in de gaten?

Facebook: https://www.facebook.com/events/719277322225929/?active_tab=discussion
Uitslagen: https://www.rotterdamsewandelsportvereniging.nl/snelwandelen/uitslagen/2020-2/