De Rotterdamse Wandelsportvereniging

Wandelen, wandelen, wandelen

Veilig wandelen

Veilig wandelen heeft niet alleen meer te maken met het houden aan verkeersregels, goed uitkijken bij oversteken, links of rechts van de weg lopen, maar ook met het houden van anderhalve afstand van elkaar om de kans op overdracht van het coronavirus zo klein mogelijk te houden.

Dit heeft gevolgen voor de organisatie van wandeltochten. Gezellige startbureaus, vol met enthousiaste wandelaars, het kan op dit moment niet. Ook onze vaste rustgelegenheden geven aan niet altijd alle wandelaars ruimte te kunnen bieden. Maar ook onze eigen koffie- en soepposten zullen anders moeten werken dan dat we gewoon zijn.

U kunt alleen nog deelnemen aan onze tochten op basis van voorinschrijving. Op elke webpagina van onze evenementen is een button geplaatst met een link naar een inschrijfformulier voor de tocht. Het inschrijfgeld betaalt u vervolgens via Ideal of met een creditcard.

Op het inschrijfformulier staan tijdvakken genoemd. U kunt kiezen in welk tijdvak u wilt starten. Die keuze wordt medebepaald door de keuze van de afstand die u wenst te lopen. Het aantal inschrijvingen per tijdvak is gemaximeerd. Dit kan per evenement anders zijn.

U meldt zich op het startbureau in het gekozen tijdvak, ontvangt uw wandelbescheiden en kunt direct gaan wandelen. Bij die aanmelding volgt u de aanwijzingen die ervoor zorgen dat alles veilig verloopt. Na de wandeling meldt u zich af en kunt direct huiswaarts keren. Voor alsnog zien wij geen mogelijkheden om u voor en na de tocht van een natje en een droogje te voorzien zonder daarbij in conflict te komen met de thans geldende maatregelen van de rijksoverheid en het RIVM.

De RWV houdt bij haar wandeltochten rekening met de snelle en de langzamere wandelaars. Lange-afstand wandelaars zullen vooral belangstelling hebben voor de Kennedymars, het Wandelweekend en Nijmegen-Rotterdam. Voor kortere afstanden zijn er de Winterserie, Capelse Tweedaagse, Rhoonse Griendentocht, Schie- en Delflandtocht , enzovoort. De wandeltochten van RWV zijn vooral bekend om de opvallend leuke en groene routes, en vanwege de verzorging die u bij veel wandelingen onderweg krijgt.

Voor snelwandelen en prestatiewandelen is er een apart overzicht.

WordPress Lightbox Plugin