Op 16 mei organiseerde de RWV de virtuele Bloeimaand Snelwandelwedstrijd. Vooral dankzij een enorme groep van 23 pupillen van atletiekvereniging DEM uit Beverwijk kwam het totaal aantal deelnemers op 51. In Drunen was onder leiding van trainer Theo van Houten ook een groepje actief.

Bijzonder was de bijna professionele starthouding van Mick van Bremen, waar een 100 meter sprinter zich niet voor zou hoeven te schamen. Geweldig was het ook om te zien dat Natalia en Olivia Sjöholm uit Zweden eigen startnummers gemaakt hadden en terecht heel trots aan de start stonden van hun 1 kilometer. Het is hartverwarmend om te zien hoe deze virtuele wedstrijden op verschillende plekken worden opgepikt. Er waren deelnemers uit België, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Zweden en natuurlijk Nederland. De snelste deelnemer op de 10 kilometer Jos Boot was ook na de omrekening van alle tijden de snelste. Ook opvallend: bij de 10 snelsten op de 5 kilometer tellen we maar liefst 7 buitenlanders!

Uitslag Bloeimaand Snelwandelwedstrijd