De 25e Capelse Tweedaagse kan onder de huidige coronaregels doorgaan. Wel hebben we te maken met ongewone omstandigheden. Zo zijn er nauwelijks binnen-rusten door de organisatie vast te leggen. Dat is voor de RWV reden om naar de locatie van de eigen posten te kijken. Het karakter van die verzorgingsposten zal ook anders zijn. En, we blijven tot het laatst in gesprek met meerdere partijen om te kijken wat er mogelijk is. Het is echter reëel om te stellen dat de rustmogelijkheden beperkt zijn.

Wat bieden we wel op beide dagen:
Op de 5 en 10 km geen verzorgingsposten, wel een pannenkoekenrestaurant waar u (met CTB) welkom bent.
Op de 15 km één verzorgingspost met toilet en het pannenkoekenhuis.
Op de 25 km twee verzorgingsposten met toilet en het pannenkoekenhuis.
Op de 35 km drie verzorgingsposten met toilet en het pannenkoekenhuis.

De verzorgingsposten zijn in de vorm van een doorlooppost. Er wordt geen terras ingericht om samenscholingen te voorkomen. Er zal op onze posten een toilet aanwezig zijn.
U krijgt van ons op de verzorgingspost natuurlijk wat te drinken en te eten. Wij adviseren u om daarnaast ook zelf voldoende te eten en te drinken mee te nemen voor onderweg.
Pas de keuze van uw wandelafstand aan op de omstandigheden met deze beperkte rustmogelijkheden.

De routes blijven de vertrouwde 5, 10, 15, 25 en 35 km. Alle afstanden volgen beide dagen verschillende routes door het Schollenbos en het Hitlandgebied. Op dag één gaan de 25 en 35 km naar de Krimpenerwaard en op dag twee richting Nieuwerkerk aan den IJssel. Vanzelfsprekend zullen de routes door onze vrijwilligers worden gemarkeerd zoals we dat gewend zijn.

Voor de deelname is het noodzakelijk om vooraf in te schrijven [Via onderstaande knop].
U maakt tijdens het inschrijven een keuze voor de afstand en een tijdblok van 20 minuten en welke dag of dagen u wilt meedoen.
U kan binnen uw startblok op Sportpark Schenkel bij KCC in Capelle aan den IJssel met uw startbewijs de route ophalen en starten.
Deze aanmelding is buiten. Voor deelname aan de wandeling is dus geen coronatoegangsbewijs (CTB) nodig.
Voor gebruik van een consumptie in de kantine bij de start en de finish is een CTB noodzakelijk.

>naar alle informatie over het evenement<