Vanwege de maatregelen rondom COVID-19 zal het NK Snelwandelen-masters op 18 oktober en de Winterserie 2020-2021 op 1 november, 15 november en 6 december niet doorgaan. De Thuiswedstrijd van 17/18 oktober gaat wel door.

Deelnemers en vrijwilligers van het NK hebben inmiddels bericht ontvangen via e-mail. Het besluit om het NK niet door te laten gaan is conform de maatregelen van de overheid en is afgestemd met o.a. de Atletiekunie. We zullen binnenkort de inschrijfgelden terug storten naar iedereen. De teleurstelling is groot, maar verantwoordelijkheid voor gezondheid staat ver boven het laten doorgaan van deze wedstrijd.

De Winterserie vroeg dit jaar al veel extra inspanningen. Aanpassingen van de routes omdat rustmogelijkheden niet beschikbaar zijn. Extra zaken in het veiligheidsplan met betrekking tot coronamaatregelen. Online inschrijven. Het zag ernaar uit dat we met een tent, buiten bij het Langepad de aanmelding, volledig corona-proof zouden gaan doen. En ook was er steeds een voorbehoud; wat-als. Nou … dat is nu duidelijk. De Winterserie 2020-2021 zal niet plaatsvinden zoals dat gebruikelijk is. Geen kantine met veel wandelaars en, zo weten we na de bekendmaking van de laatste maatregelen, ook geen aanmelding buiten, op welke manier dan ook. De Winterserie van 1 november zal zeker niet plaatsvinden zoals we dat zouden hebben willen doen. Dat is ook bevestigd door de gemeente Rotterdam die geen vergunning verleent voor onze Winterserie wandeltochten en de bijbehorende snelwandelwedstrijd. Wij gaan ook de andere twee Winterserie’s van 2020 niet houden.

Wat doen we wel:
U kan zich zeer binnenkort via de RWV website aanmelden voor de virtuele Winterserie. U meldt u aan per wandeling en kiest daarbij eventueel voor een medaille. De RWV mailt u de routebeschrijving en GPS bestanden van de route die gepland was in het Kralingsebos. Voor mensen in en rond Rotterdam is er dan op ieder gewenst moment de mogelijkheid die route te doen. Kies een moment dat het niet te druk is. Dat hoeft nadrukkelijk niet op het moment dat we normaal de wandeling zouden houden. U ontvangt via de e-mail ook een wandelboekplaatje. En de medaille die u (eventueel) bestelde, die sturen we per post naar uw huis. Mocht u niet in de buurt van Rotterdam wonen, dan is een wandeling in uw eigen omgeving op dit moment waarschijnlijk een betere keuze.  Ga in ieder geval niet op pad als u (milde) klachten heeft!

Blijf wandelen / blijf gezond.