Op 3 maart 2024 vond de laatste wandeling plaats van de 40e RWV Winterserie. Seizoen 2023-2024 werd afgesloten met een speciale wandeling door het centrum van Rotterdam. Bij terugkomst van de wandelaars werden de RWV vrijwilligers op het startbureau veelvuldig gecomplimenteerd voor de verrassende route. Het was dus een goede keuze om eens niet het groen op te zoeken, maar juist in de stad op zoek te gaan naar de vele toeristische hoogtepunten van Rotterdam.

Halverwege 2024 benaderde John Samshuizen het RWV bestuur met een kant en klare wandelroute vanaf het Langepad richting het centrum, langs vele hoogtepunten in de stad. We besloten deze route als laatste van de zes wandelingen te plannen en daarover mensen goed te informeren. Het is immers wel even wat anders of je door het Kalingsebos wandelt of door de binnenstad. De route werd nagelopen en gecontroleerd. De puntjes op de I. Bedankt Huub en Jeanette!. Vanzelfsprekend gebruikten we al onze kanalen op sociale media; Facebook, Instagram, Nieuwsbrief en ook vertelden we over de stadsroute in onze eigen Wandelsportbode. Het resultaat: Enthousiasme over de wandeling en een recordaantal deelnemers. 22 mensen wandelde de 5 km, 88 keer ging men op pad voor de 10 km en 226 wandelaars liepen de 15 km. Totaal dus 336 wandelaars vandaag. Op Facebook zien we veel berichten met heel veel foto’s. Leuk!
Vanzelfsprekend was het ook de zesde en laatste keer dat de snelwandelaars bij elkaar kwamen voor hun Winterserie snelwandelen. 31 snelwandelaars deden op 3 maart de 10, 5, 3 of 1 kilometer. Na afloop was er een prijsuitreiking voor de snelwandelaars die minimaal drie keer hadden meegedaan dit seizoen.
De uitslagen van de wedstrijd en van de hele serie vindt u natuurlijk op onze website.

Fotocredits: Frannie Tillemans