Vandaag genoten zo’n 186 wandelaars van de nog steeds prachtige herfstkleuren in het Kralingse Bos. Twee van de vooringeschreven deelnemers meldden zich af wegens ziekte, zij lopen de tocht op een later tijdstip.

Naast deze 188 deelnemers aan de fysieke tocht waren er 38 inschrijvingen voor de virtuele tocht. Deze wandelaars lopen òf de originele route op een later tijdstip of zij lopen (of liepen vandaag) een route in hun eigen omgeving. Dat brengt het totaal aantal deelnemers op 226, wat wederom een mooi aantal is. Ook dit keer verliep de aanmelding buiten bij de tent gezellig en probleemloos en de deelnemers die op vertoon van hun QR-code een consumptie in de kantine gingen halen, zorgden daar voor de nodige gezelligheid. Het weer was prima vandaag, de dag begon met wat regen, maar tijdens de tocht was het voornamelijk droog en zonnig. Pas op het eind viel er weer een buitje, dwars door de zonnestralen heen, wat een mooie regenboog boven de atletiekbaan opleverde.

Wedstrijd
De voorspelde regen was achter de rug voor het begin van de wedstrijd. Remco de Bruin en Paul Jansen wisselden van afstand. Remco won twee weken geleden de 5 kilometer, stapte over naar de 10 kilometer en kwam weer als winnaar over de streep. Paul Jansen maakte de beweging andersom en won twee weken geleden de 10 kilometer en dit keer de 5 kilometer. Anne van Andel verbeterde zich opnieuw en finishte als tweede op de 10 kilometer. Jacqueline van Drongelen kwam bij haar debuut in het Kralingse Bos tot een knappe 5e plaats. Er waren 32 deelnemers in het Kralingse Bos, maar met 11 snelwandelaars wordt het aantal virtuele deelnemers ook steeds groter! De uitslag vindt je >hier<.