Op 18 april stonden verspreid over heel Europa 35 deelnemers aan de start van de virtuele Grasmaand Snelwandelwedstrijd. Er werd deelgenomen in Frankrijk, België, Griekenland, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, Ierland, Zweden en natuurlijk Nederland. Sommigen maakten er een gezinswedstrijd van, zoals de familie van Bremen uit Pernis, de familie Van Hove uit België, de familie Leermakers uit Loon op Zand. Danyell Onbehauen had er zelfs een loopband voor gekocht, geïnspireerd door de loopband-avonturen van Jan Cortenbach in China. Hans van Wakeren was met de vrachtwagen onderweg en liep in Frankrijk. Hans van der Knaap was aan het jureren in Griekenland en liep in de buurt  van Athene. Gijs den Ouden plaatste in Facebook een hilarisch voorwoord met een “grasmaaimachine-training”. De snelste deelnemers waren Paul Jansen (10 km), Monica Svensson (5 km), Anne van Andel (3 km) en Loes van Bremen (1 km). Omgerekend naar een tijd van een 27-jarige man op de 5 km komt Jos Boot als snelste uit de bus.  Agnieszka Garves meldt dat ze blij is dat er weer virtuele wedstrijden zijn, het is voor haar een goede motivatie om te trainen. De uitslag vindt u uitslagen 2021.

Op 16 mei volgt de Bloeimaand Snelwandelwedstrijd over 1, 3, 5 en 10 km. Aanmelden kan via Bloeimaand Snelwandel Wedstrijd.