Op 22 oktober stond het laatste jubileumevenement ter gelegenheid van het 95-jarig bestaan van onze vereniging op de kalender. Op de atletiekbaan van Olympus ’70 in Naaldwijk werd een wedstrijd georganiseerd over 1.000, 3.000 en 5.000 meter. Snelwandelaars uit het hele land, maar ook uit België en Duitsland melden zich voor deze strijd waarvoor ook alle vrijwilligers van de RWV waren uitgenodigd.

Het bijzondere aan deze wedstrijd is de uitslag. Om te beginnen is er natuurlijk de ‘gewone’ uitslag waarbij op elke afstand de snelste nummer 1 is. Maar om de snelle en, de heel erg snelle wandelaars te kunnen vergelijken met de snelwandelaars heeft Worldathletics (IAAF) omrekenfactoren vastgesteld. Op basis van de gelopen afstand, geslacht en leeftijd wordt de werkelijk gelopen tijd omgerekend naar de tijd die een 27-jarige mannelijk atleet zou hebben gelopen op de 5.000 meter.
Daarnaast werden er teams van elk drie atleten samengesteld waar op basis van de omgerekende tijden een klassement werd opgesteld. Voor de atleten kan dat een strategisch spel zijn, want met wie stel een team samen en wie loopt dan welke afstand, hoe zorgen we ervoor dat we omgerekend de kortste tijd hebben? Overigens ging het er gemoedelijk aan toe. “Zullen wij een team vormen?” “Ja Leuk! Welke afstand loop jij?” Degenen die zelf geen team hadden samengesteld werden door de organisatie ingedeeld.
De uitslagen van de wedstrijd kun je hier vinden.

Na de wedstrijd was het hard werken om de uitslagen te verwerken en de diploma’s af te drukken, maar rond kwart voor vier kregen prijswinnende atleten hun beker, een heuse RWV-mok, uitgereikt.
Het was een gezellige drukte in de kantine van de Westlandse vereniging. Ruim zeventig vrijwilligers en atleten wisselden allerhande ervaringen uit terwijl er gewacht werd op de opening van het Indisch buffet.
Rond vier uur kon er worden aangevallen. Dat de maaltijd de mensen smaakten mocht worden afgeleid uit het feit dat velen meerdere keren langs de tafel kwamen om nog eens wat op te scheppen.
Foto’s van deze dat vind je hier.

Kortom, een mooie afsluiting van een prachtig jubileum jaar. Hoewel, de eerste drie tochten van de winterserie staan nog op het programma, evenals de Capelse Tweedaagse.

gezellige drukte in de kantine van Olympus '70 Naaldwijk buffet jubileumwedstrijd RWV