We kunnen terugkijken op een mooie virtuele Kennedymars, die een periode van 10 dagen besloeg (van 27 met tot en met 6 juni).  Het was voor de RWV de eerste en waarschijnlijk de laatste virtuele editie. In totaal hadden we 117 deelnemers. Voor de “enige echte RWV Kennedymars” schreven zich 80 personen in, waarvan 26 vrouwen en 54 mannen.

Twee van hen liepen een Kennedymars, die heus niet minder “echt” was, maar zij hoefden daarvoor geen Kennedywalkerstempel of medaille. En tot slot schreven zich 37 wandelaars in voor de zogenaamde “Kennedymars in Stukken”. Zij liepen minimaal 80 kilometer in meerdere etappes, maar natuurlijk wel binnen de periode van 10 dagen. Dat een Kennedymars onder deze solistische omstandigheden, zonder verzorgingsploeg extra lastig is, dat is duidelijk. Het lukte zodoende niet iedereen de 80 km te halen in 20 uren. Dat de coronamaatregelen met name in het laatste wekend van de periode meer ruimte boden voor gezamenlijke sportactiviteiten was ook goed te zien aan de verslagen die we ontvingen. Cora Spruit zorgde ervoor dat een groep een variant van de voormalige Kennedymars van Hilversum kon wandelen. En zo waren er nog meer bijzondere verhalen en berichten. We kregen heel veel leuke reacties, iedereen heeft zo wij kunnen lezen toch wel met heel veel plezier met deze virtuele Kennedymars meegedaan, hoewel er toch tussen de regels door gelezen kan worden dat een fysieke Kennedymars toch altijd de voorkeur zal blijven hebben. Met name voor wat betreft verzorging en gezelligheid onderweg. Gelukkig zijn de vooruitzichten goed en vertrouwen wij er met iedereen op dat er volgend jaar weer een gewone Kennedymars gelopen kan worden. We hopen dan velen van u weer terug te zien! Hierbij willen wij allen van harte feliciteren met het uitlopen van hun Kennedymars.  En voor de uitvallers… respect voor de geleverde prestatie en een welgemeend “volgende keer beter”!