Rick Liesting (Daventria) werd op 29 augustus voor de vierde keer Nederlands Kampioen 20 kilometer Snelwandelen. Na zijn finish in 1:31:13,9 kwamen respectievelijk Paul Jansen (DAK, 1:36:35,6) en Remco de Bruin (sv de Lat, 1:46:10,8) over de finishlijn van de atletiekbaan van av DAK in Drunen. De uitslag laat een completer beeld zien.

Vanwege COVID-19 was het 20 km kampioenschap uitgesteld. Aloewel het lang erop leek dat het kampioenschap niet kon doorgaan werd er toch door de Atletiekunie gezocht naar mogelijkheden. Zodoende werd de Recordwedstrijd van de RWV die was bedacht voor 29 augustus omgevormd tot het NK 20 km. Op de baan van av DAK dus. Met duidelijke protokollen en medewerking van av DAK, de RWV en vooral de vrijwilligers en deelnemers werd het een veilig en mooi kampioenschap. Ook bij de andere afstanden werden er (eindelijk) weer mooie tijden gesnelwandeld bij een ‘echte’ wedstrijd.