Voor het eerst in ruim anderhalf jaar konden we vandaag weer eens een fysieke tocht organiseren. Het was nog niet helemaal als vanouds, voorinschrijving gebeurde via internet en aanmelding in tijdsblokken buiten in tenten die als startbureau waren ingericht. Het verliep allemaal heel relaxt, zowel bij de medewerkers als bij de wandelaars zagen we alleen maar blije gezichten omdat men elkaar eindelijk weer eens in het echt kon ontmoeten.

Ook het gebruik van de kantine van PAC, waar natuurlijk een QR-code voor nodig was, verliep nagenoeg probleemloos. De routes waren als vanouds gepijld door een ploeg enthousiaste pijlers, die extra vroeg op pad waren gegaan. Aanmeldlijsten werden afgecheckt, wandelboekjes gestempeld en medailles uitgereikt, kortom het was erg gezellig op het Langepad. Daarbij was het ook nog eens heerlijk herfstweer, droog met af en toe een zonnetje en een stevig windje erbij. Het precieze aantal wandelaars is een beetje lastig te bepalen, we hadden ruim 200 voorinschrijvingen, maar niet iedereen heeft zich aangemeld en sommigen verplaatsten hun tocht om persoonlijke reden naar een latere datum. Verder kon men zich ook nog aanmelden om virtueel te lopen, hetzij op een andere datum in het Kralingse Bos, hetzij heel ergens anders in Nederland of daarbuiten. Het aantal wat voorlopig in de (financiële) boeken gaat is 224 wandelaars en 42 wedstrijd- en prestatielopers. En dat is een prachtige opkomst voor deze 1e winterserietocht van het seizoen 2021/2022!

Klik >hier< voor de uitslag van de wedstrijd.