De Rhoonse Griendentocht 2022, bijna ouderwets te noemen! Ouderwets omdat we gewoon startten vanaf de sporthal in Rhoon, de route was gepijld en omdat er een uitgebreide verzorgingspost was onderweg. Het was echter nog niet helemaal als vanouds, de aanmelding vond buiten plaats en op de verzorgingspost was geen “terras” opgebouwd, omdat we dan om coronatoegangsbewijzen hadden moeten vragen. Maar dat de deelnemers het zoals het nu ging fantastisch vonden, dat was wel duidelijk.

We kregen veel complimentjes, met name voor de bepijling en we hoorden alom dat mensen het zo fijn vonden dat er weer “gewoon” gewandeld kon worden, met alle gezelligheid eromheen. En dat geldt ook voor ons zelf. Het komt echt van twee kanten, we hebben elkaar gemist de afgelopen tijd en waren blij elkaar weer terug te zien. Wat ook erg leuk en onverwachts was: ons startbureau bleek naast de studio van Radio Albrandswaard te zitten en zo waren we opeens rechtstreeks in de uitzending en konden we reclame maken voor de tocht en de RWV in het algemeen.

Het weer was ook uitstekend te noemen, lekker fris, vooral op de zaterdag een stevig briesje en wolkenvelden afgewisseld met zonnige perioden. Op de vele foto’s op de sociale media zag de omgeving (en met name de grienden) er prachtig uit. In de nacht van zaterdag op zondag was het erg hoog water geweest en dat leverde een hilarisch filmpje op van het lange wandelplankier bij Spijkenisse, dat bezaaid lag met achtergebleven takken en boomstammetjes. Gelukkig voor ons kwam storm Corrie pas op maandag voorbij geraasd…
Hoeveel deelnemers er op zaterdag en zondag precies op pad waren, weten we niet, wel dat zich in totaal 402 wandelaars aanmeldden. Maar daarvan gaan er wellicht nog enkelen de komende dagen op pad.

Als u deze mooie tocht ook nog wilt wandelen: inschrijven kan nog tot en met 13 februari, dan ontvangt u de routebeschrijvingen en de gpx-bestanden per email.