Vanwege de geldende maatregelen zal de Rhoonse Griendentocht en de RWV winterserie voorlopig ‘virtueel’ worden georganiseerd. Maar, we zullen alle verantwoorde mogelijkheden benutten om u toch een complete wandeltochtervaring te bezorgen.

Na bijna twee jaar zou je denken dat we gewend zouden raken aan coronamaatregelen en de onzekerheden die daarbij horen. Nou, niets is minder waar. Misschien willen we niet wennen aan de beperkingen. We blijven zoeken naar goede en verantwoorde mogelijkheden om onze wandelsport te beoefenen. Niet de teleurstelling van een halverwege afgelaste Capelse Tweedaagse is in onze herinneringen gevat. Het zijn de positieve reacties nadat we op dag twee van de Tweedaagse toch de routes markeerden en vele wandelaars daar, individueel van genoten. Ook de Winterserie in en rond het Kralingsebos van 2 januari 2022 verliep ondanks veel beperkingen positie. Geen horeca (alleen coffee-to-go), geen startbureau, geen drukke kantine, maar wel gemarkeerde routes en wel een routebeschrijving en wel GPS tracks via e-mail. En zo zie je dat we ondanks beperkingen op verantwoorde manier wandeltochten kunnen blijven aanbieden en ‘organiseren’. En als de mogelijkheden weer toenemen kunnen we flexibel en schaalbaar de aanwezigheid van de organisatie vergroten. Te denken valt aan het toch hebben van een startbureau, al dan niet buiten. Het wel hebben van kantinemogelijkheden bij de start. Daarbij is de service van de mogelijkheid van een toiletbezoek misschien wel extra van belang. En, bij langere tochten gaan we natuurlijk ook bekijken wanneer we verzorgingsposten kunnen inrichten. Ook daarbij kunnen we van een simpele doorloop post tot een uitgebreide verzorgingspost met een gezellig terras opschalen. En zo kijken we dus naar de nabije toekomst. Virtueel of fysiek; het komt steeds dichter bij elkaar. U schrijft in voor de wandeling en wij gaan de route voor u in orde maken en meer indien mogelijk. De RWV Winterserie en de Rhoonse Griendentocht zijn nu de wandelingen waaraan we werken. U kan daar dus nu voor inschrijven via onze website. Zo blijft u bezig, en wij dus ook.