Door de corona pandemie konden de meeste snelwandelwedstrijden in het afgelopen jaar niet doorgaan zoals we dat gewend waren. De RWV maakte zich sterk voor virtuele snelwandelwedstrijden. Iedere maand kon je wel meedoen. De RWV Thuiswedstrijden werden een begrip. 1, 3, 5 of 10 kilometer in eigen omgeving met eigen afstand- en tijdregistratie. En natuurlijk met filmpjes en foto’s op Facebook en Instagram. In juni 2020 was er de Continental Decurion over 10 Engelse Mijlen. De tweede Continental Decurion staat gepland op 15 tot 24 mei; ook weer als wandeling of wedstrijd. De RWV Winterserie werd omgezet naar virtuele wedstrijden omdat er een tweede coronagolf kwam. Naast de gebruikelijke uitslagen was er ook steeds een omrekening van de werkelijk doorgegeven prestatie naar de 5 km tijd van een man van 27 jaar oud. En nu, nu gaan we door! De eerste wedstrijd is de Grasmaand Snelwandelwedstrijd op 18 april. Maar ook de Bloeimaand (16 mei), Zomermaand ( 20 juni), Oogstmaand (8 augustus) en de Herfstmaand (19 september) Snelwandelwedstrijden hebben we al in onze plannen voor 2021 gezet. En, zolang dat virtueel moet zullen we die vorm aanhouden. Op de Website kan u uw gegevens invullen als u (gratis) mee wilt doen. Via e-mail of het speciale Facebook evenement geeft u uw prestatie door. En op het wedstrijdsecretariaat wordt met al die gegevens de uitslagen en de diploma’s gemaakt die we u dan weer per e-mail opsturen. Voor de Grasmaand Snelwandelwedstrijd groeit het deelnemersveld inmiddels gestaag. Heeft u geen ervaring met snelwandelen? Er is net als altijd ook een prestatieklasse. Dus iedereen kan (weer) meedoen. Jong en oud. Snel en langzaam. In Nederland of ver daar buiten.