Ja, ook wat de winterserie betreft “mochten we weer”! Wat waren we daar blij mee en wat een fantastische dag hebben we weer achter de rug. Want ondanks dat de weersomstandigheden bar en boos waren (naast de beloofde regen die met bakken uit de lucht viel wakkerde ook de wind aan tot stormkracht) waagden zich velen het Kralingse Bos in voor hun wandeltocht of snelwandelwedstrijd.

We hadden voor de wandeltocht 122 voorinschrijvers en hiervan trotseerde toch ca. de helft vandaag heel dapper de regen en de storm, gehuld in regenpakken, poncho’s (met af en toe heel ludieke teksten…) en met zuidwesters en capuchons op. Zij volgden de route die vandaag grotendeels met markeerlint was aangegeven, wat betekent dat de pijlers dit keer tweemaal op pad moesten. Want tja, krijtpijlen verdwijnen wel weer na een tijdje, maar die lintjes moeten toch echt weer opgehaald worden. We hebben ook veel berichtjes ontvangen van wandelaars om zich af te melden, zij gaan de route later nog wandelen. Dat kan prima want alle inschrijvers hebben alle routegegevens per email ontvangen. We wensen hen alsnog veel plezier.

Ook bij de wedstrijd viel de opkomst niet tegen, er gingen 30 snel- en prestatiewandelaars van start op een aangepast parcours. Op het normale parcours was namelijk door de storm een boom over het pad gevallen en om er geen hindernisbaan van te maken moest er worden uitgeweken naar het fietspad. Ook hier een applaus voor allen die de weersomstandigheden trotseerden en vooral ook voor de juryleden en de rondetellers die toch maar in de stromende regen hun werk deden!

Ondertussen liep op het wedstrijdsecretariaat ook niet alles op rolletjes, printerinkt die op was, computers die opeens niet meer communiceerden met printers, muizen die spontaan de geest gaven, kortom, het was een gezellig rommeltje, waar uiteindelijk toch nog een uitslagenlijst gefabriceerd kon worden, met de belofte dat de diploma’s volgende keer uitgereikt zullen worden. Maar ja, op het wedstrijdsecretariaat zat je wel lekker warm en droog binnen …

Volgende maand alweer de laatste tocht en wedstrijd van deze serie, we hopen dat jullie allemaal in groten getale naar het Kralingse Bos komen, dat het weer stukken beter is dan vandaag en dat het net zo gezellig wordt!

De uitslag van de wedstrijd vind je op deze pagina.