56e Nijmegen-Rotterdam 160 km

>English<

>Deutsch<

>France<

De langste aaneengesloten langeafstandwandeltocht wordt dit jaar alweer voor de 56e keer georganiseerd. Deze tocht is de ultieme belevenis die je als langeafstandwandelaar ervaren moet hebben. Natuurlijk met de beroemde RWV-verzorging onderweg,  horecarusten,  EHBO,  een warme maaltijd in Leersum en vanzelfsprekend de ondersteuning en gezelligheid van de RWV. Lopen moet je zelf doen binnen het gestelde tijdschema, maar de vrijwilligers zullen er alles aan doen om je veilig de finish te laten bereiken.

Reageer en volg ons op het Facebook evenement

inschrijfknop

Deelnemers 2024

Zaterdag 21 op zondag 22 september 2024

Afstand

Zaterdag 21 september om 11.00 uur (als groep) vanuit Sporthal De Boog,
Dick Boerrigterplein 4, 6663 RC  Nijmegen / Lent
Aanmelden van 9.30 tot 10.30 uur

Aankomst

Zondag 22 september tussen 15.30 en 16.15 uur in de kantine van het sportcomplex “Langepad”, Langepad 16, 3062 CJ Rotterdam.
Aan de finish vindt een gezamenlijke prijsuitreiking plaats.

Inschrijfgeld

€ 73,00 met herinnering plus diploma
€ 53,00 met alleen diploma
Na-inschrijving (m.i.v. 9 september) en inschrijving aan de start kost € 13,50 extra.

Korting

Bondsleden en leden van andere verenigingen ontvangen € 1,00 korting.
RWV – leden ontvangen € 2,00 extra reductie. (Totaal dus 3,00 korting!)

Wandeltempo

Bij de opzet van de Nijmegen-Rotterdammars is rekening gehouden met een wandeltempo van 7,0 km/uur. In de praktijk is echter een hoger of lager tempo niet uitgesloten. De organisatie doet er alles aan om alle deelnemers te laten finishen. Er wordt vanaf de café-rusten (ongeveer iedere 20 km) gezamelijk vertrokken zodat verzorging van alle deelnemers mogelijk blijft. In onderstaande tabel ziet u hoeveel rusttijd u op de café-rusten gemiddeld heeft bij een bepaald wandeltempo.

Tempo = km/uur 9,0 8,0 7,0 6,75 6,5 6,25 6,0
Rusttijd = min 85 70 45 35 25 20 10

Dit zijn globale richttijden waarbij minimaal tijdverlies op de verzorgingsposten is meegerekend. De tijden kunnen dus korter uitkomen als u lang op verzorgingsposten verblijft. Bij een tempo onder 6.0 km/uur komt u als wandelaar en wij als organisatie in de problemen en kan het zijn dat een verzorgingspost is opgeheven. Bij een te hoog tempo loopt u kans dat een verzorgingspost nog niet geopend is.

Route

In 2022 is de route van Nijmegen-Rotterdam na 25 jaar zo’n 85% vernieuwd. We hebben van onze deelnemers in 2022 over de veranderde route alleen maar positieve verhalen gehoord. Absolute verbetering kregen wij te horen en zeker niet teruggaan naar de voormalige route. De vernieuwde route biedt een totaal nieuwe belevenis met meer variatie en minder drukte van andere weggebruikers. Een absolute aanrader om dit jaar nogmaals of voor het eerst mee te wandelen.

Deelname

De deelname staat open voor personen van 20 jaar en ouder. Onder 20-jarige wordt verstaan, ieder die in 2004 geboren is.

Herinnering

Diegenen die deze tocht volbrengen, ontvangen een speciale herin­ne­ring (mits hiervoor is inge­schreven). Alle deelnemers die de tocht met succes volbrengen ontvangen een diploma.

Verzorging

Er zijn onderweg zes horeca-rusten. Daartussen staan diverse gratis verzorgingsposten. Op ongeveer 60 kilometer wordt een maaltijd geserveerd.

EHBO

Er is een ervaren ehbo / voetverzorgingsploeg aanwezig.

Veiligheid

Tijdens de nachtelijke uren is een reflecterend vestje verplicht. Huur of koop van reflectievesten is aan de start mogelijk.

Meenemen van een zaklamp wordt aanbevolen.

Belangrijke veiligheidsregel: Reflectievest is verplicht vanaf Rhenen (ca. 40 km)

Aansprakelijkheid

De Rotterdamse Wandelsport Vereniging (RWV) is niet aansprakelijk voor enig letsel en/of schade die tijdens door haar georganiseerde wandeltochten/wedstrijden ontstaat.

tel. 06-20912436 (Sabine Tebbens)