Schie- en Delflandtocht 2021

Schie- en Delflandtocht alleen virtueel
De Schie- en Delfland wandeltocht werd door de RWV op de kalender van 2021 gezet om zo divers mogelijk aanbod te hebben in de uitgedunde wandelkalender. Normaal gesproken wordt deze wandeling één maal per twee jaar georganiseerd. Nu, in dit bijzondere jaar staat hij een keer als extra wandeling in ons programma.
Gelukkig zijn de coronamaatregelen begin juni zodanig dat er weer gestart kan worden met fysieke wandeltochten. Ook de RWV heeft overwogen de wandeling fysiek te houden en niet virtueel. Een aantal praktische obstakels verhinderen dat. Belangrijk bij de keuze om u niet uit te nodigen om op één dag naar Schiedam te komen heeft niets met corona te maken. Er wordt namelijk gewerkt aan de wegen rondom de startlocatie. De Parkweg en alle daaraan liggende sportvelden zijn onbereikbaar. Het is daarom niet verantwoord de wandeling ‘ouderwets’ te organiseren. Een andere startlocatie is binnen één week, met de nog bestaande corona-beperkingen niet haalbaar.
We blijven daarom bij ons oorspronkelijke plan: De Virtuele Schie- en Delfland wandeltocht van 5, 10, 15, 25 en 40 km. Die laatste afstand is toegevoegd omdat daar vraag naar is in deze tijd van het jaar. U kan dan genieten van goed gecontroleerde beschreven routes inclusief een GPX bestand voor uw GPS toestel of smartphone.

inschrijfknop

Hier vindt u het Facebook-evenement

12 t/m 27 juni 2021

Afstanden

5 – 10 – 15 – 25 – 40 km

Startplaats

Sportpark Thurlede (Beatrixpark), Parkweg 410, 3119 CA Schiedam, of een door u zelf gekozen locatie.
LET OP: Er zijn werkzaamheden bij de startlocatie waardoor deze niet met de auto bereikbaar is. Kies een andere startplek, kom met het openbaar vervoer of parkeer uw auto op enige afstand van de start en loop naar het Beatrixpark.

Te bereiken

Openbaar vervoer
Tramlijn 21 of 23 vanaf NS-Station Schiedam-Nieuwland of Rotterdam-CS (uitstappen halte Parkweg) of lopend vanaf NS-Station Schiedam Centrum of vanaf Metrostation Parkweg.
Met de auto
neemt u op de A20 afslag 11, Schiedam. Vervolgens gaat u rechtsaf ‘s-Gravenlandseweg, onder het spoor door, de eerste weg rechts (Burg. Van Haarenlaan). Dan de tweede straat rechts (Parkweg). U ziet dat deze weg is afgesloten. Parkeer in deze omgeving uw auto en ga niet onnodig langs wegafzettingen.

afzetting 2 sportpark Thurlede Schiedam Beatrixpark Parkweg

Inschrijfgelden

Inschrijfgeld: € 2,50
Herinnering: € 3,00
Kinderen tot 12 jaar gratis.

Kortingen

Bondsleden ontvangen € 1,00 korting op het inschrijfgeld.
RWV-leden ontvangen € 0,50 extra korting.

Verzorging

Zorg dat u zelf voldoende eten en drinken meeneemt voor onderweg.

Herinnering

Een medaille

Wandelboekjes

Na inschrijving worden u de routebeschrijvingen, gps-tracks, wandelboekplaatje en het RWV-stempel toegezonden. Heeft u met herinnering ingeschreven, dan zenden wij deze zo spoedig mogelijk na 27 juni toe.

Inlichtingen

Astrid Bijl T 010 5010211