Nadat vorig jaar de Kennedymars van de RWV niet door kon gaan en er ook nu nog vergaande coronabeperkingen gelden, is er besloten om dit jaar een virtuele Kennedymars te organiseren.
De periode van vrijdag 23 april tot en met zondag 2 mei 2021 ligt direct rondom de oorspronkelijke datum van de Kennedymars Dordrecht-Ridderkerk-Dordrecht die in de wandelagenda stond.

Avondklok
Bij het bekendmaken van de data was er natuurlijk aarzeling. Er was een avondklok van kracht die ook nog eens verlengd werd tot 20 april 2021. Daarmee is het eventueel wel of niet doorgaan afhankelijk van de besluitvorming over de avondklokmaatregel. Het RWV-bestuur had eerder besloten en gecommuniceerd dat we geen virtuele Kennedymars willen houden als daarbij de kans bestaat dat er deelnemers in tijdsproblemen komen in verband met de avondklok. Tot 20 april geldt er een beperking tussen 22.00 en 4.30 uur. In het meest optimale geval (vertrek vanaf huis) zou er dus maximaal 17½ uur overblijven. We weten dat een serieus deel van de kennedymarswandelaars ongeveer 17 uur doet over de 80 kilometer. Die gaan wij niet uitdagen om de regels (onbedoeld) te gaan overtreden. Kortom: bij geldende avondklok zal de periode voor onze Kennedymars waarschijnlijk doorschuiven. Dat gaat vanzelfsprekend in overleg met Team Lange Afstand van de KWBN die de data van alle langeafstand evenementen coördineert.

Inschrijven is gewoon mogelijk
Als de avondklokmaatregel wel zoals gepland eindigt op 20 april, dan kan u daadwerkelijk van start. Daarom kan u nu ook al inschrijven. Bij doorschuiven van de periode blijven de aanmeldingen gelden. U hoeft dus niet nogmaals in te schrijven voor de nieuwe periode. Voordeel van ingeschreven staan is dat we u per e-mail op de hoogte houden van de ontwikkelingen.

Voor deze Kennedymars kunt u kiezen uit drie opties:
De enige, echte RWV Kennedymars 2021
Bij deze variant wandelt u de Kennedymars (minimaal 80.0 km) binnen 20 uur, u ontvangt een medaille, diploma en het stempel voor de Kennedywalkerkaart. Absolute voorwaarde hierbij is dat u vóór 4 mei 2021 middels GPS-track bewijs overlegt voor zowel afstand als tijd.

Kennedymars zonder stempel en medaille
Voor degenen, die geen bewijs kunnen of willen overleggen is er de mogelijkheid om met korting in te schrijven. U krijgt dan uiteraard geen stempel voor de Kennedywalkerkaart en geen medaille.

Kennedymars in stukken
Voor degenen voor wie de uitdaging van 80 km in één keer te groot is, bieden wij de gelegenheid om de Kennedymars “in stukken” te lopen. U mag de gehele periode gebruiken om met kortere afstanden toch aan de afstand van 80 km in totaal te komen. Vanzelfsprekend ontvangt u hiervoor geen stempel voor de Kennedywalkerkaart, u ontvangt wel een aangepaste medaille en een diploma “in stukken”.

Inschrijven: https://inschrijven.nl/form/2021042309230-nl

Meer informatie: https://www.rotterdamsewandelsportvereniging.nl/events/kennedymars-2021/