De Rotterdamse Wandelsportvereniging

Ons nieuwsoverzicht
17e Rhoonse Griendentocht was een succes

In het laatste weekend van januari is het wel vaker druk met wandelaars in het Zuid-Hollandse dorp Rhoon. De Rhoonse Griendentocht van de RWV trekt dan veel wandelaars die soms van ver komen om te genieten van de mooie omgeving.

Yvon en Sico Wiekeraad erelid RWV

Yvon Wiekeraad en Sico Wiekeraad benoemd tot erelid van de Rotterdamse Wandelsport Vereniging. Op zondag 21 januari 2024 werden Sico en Yvon op voordracht van het bestuur, door de Algemene Ledenvergadering benoemd tot erelid van de RWV.

Jubileumwedstrijd

Op 22 oktober stond het laatste jubileumevenement ter gelegenheid van het 95-jarig bestaan van onze vereniging op de kalender. Op de atletiekbaan van Olympus ’70 in Naaldwijk werd een wedstrijd georganiseerd over 1.000, 3.000 en 5.000 meter.

Lustrumtocht door Schie- en Delfland

De RWV bestaat dit jaar 95 jaar. Het is traditie dat we dan naast een leuke wedstrijd en een lange wandeling ook een wandeltocht als jubileum/lustrumwandeling organiseren. Daarvoor stond op 3 juni 2023 de Lustrumtocht vanuit Schiedam op het programma.

Warme Jubileumwandeltocht 95 jaar RWV

Als oudste wandelsportvereniging in Nederland is de Rotterdamse Wandelsport Vereniging aan zijn stand verplicht om ook bij haar 95-jarig bestaan een mooie en bijzondere wandeltocht te organiseren.

Erelid Wout van Wieringen overleden

Wout overleed op 19 april, twee dagen na zijn 90e verjaardag.
Hij werd op 1 mei 1952 lid van de Rotterdamse Wandelsport Vereniging. Er ontstond een bijzondere band tussen Wout en de RWV die bijna 71 jaar zou duren.

Kennedymars 2023

Het is vrijdagmorgen 14 april 2023, een uur of tien als de voorbereiding voor de Kennedymars van de RWV overgaan in uitvoeren. In de periode vooraf is er gewerkt aan het opzetten van een nieuwe route, uitwerken en controleren van die route, …

NK Snelwandelen Tilburg

Zondag 2 oktober was de Wielerbaan Pijnenburg in Tilburg weer het decor waarin het Nederlands Kampioenschap en het Belgisch Kampioenschap snelwandelen werd gehouden.

Nijmegen-Rotterdam 2022 was super

Super zwaar, super nat, super koud, super gezellig, super mooi, super lekker en daarom bijzonder om mee te maken. Negenenveertig deelnemende wandelaars. Eenderde van het deelnemersveld is debutant op deze langste wandeling van Nederland. Maar ook aan de start Annie van der Meer (37e maal) en andere toppers zoals Wilma Driessen die voor de 10e maal deze 160 kilometer wandelde.